10:32 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار کالا

برنامه‌های تأمین و توزیع کالاهای اساسی تصویب شد
در دویست و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، گزارش «وضعیت تأمین و توزیع کالاهای اساسی و ضروری مردم در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۹ و برنامه سال ۱۴۰۰» ارائه شد.
زمان پذیره‌نویسی جدیدترین صندوق قابل معامله در بازار سرمایه اعلام شد
نماد برتر - خرید و فروش واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری گروه زعفران سحرخیز ، کارمزد بسیار اندکی به نسبت سهام دارد و این صندوق با 100 میلیون واحد سرمایه‌گذاری به ارزش هر واحد 10 هزار ریال ، پذیره‌نویسی خود را روز یکشنبه 14 دی ماه ساعت ۹ صبح آغاز خواهد کرد.
صندوق‌ سرمایه‌ گذاری گروه زعفران سحرخیز، با هدف پیشگیری از خام فروشی زعفران
نماد برتر- عضو هیأت مدیره گروه کشاورزی صنعتی سحرخیز گفت: ساز و کارهایی که در صندوق های سرمایه‌گذاری کالایی در نظر گرفته می‌شود با کمک گرفتن از ابزارهای مدرن بازار از خام فروشی زعفران پیشگیری می‌کند و ضمن تلاش برای ایجاد بهترین بازدهی برای سرمایه‌گذاران گام مؤثری در حمایت هر چه بیشتر از زنجیره ارزش زعفران است.
انتقاد از صف نشینی و پیش بینی نوسان مثبت شاخص و رکود سه بازار رقیب
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با اشاره به دو عامل نزول معاملات هفته گذشته و ریسک‌های تهدیدکننده از پدیده صف نشینی انتقاد و نوسان شاخص بین ۱.۶۵ تا ۱.۷۵ میلیونی و رکود سه بازار رقیب را پیش بینی کرد.
کسب و کارهای اینترنتی تعطیل نیستند
نماد برتر- در حالی که براساس مصوبه جدید ستاد ملی کرونا از امروز تمام کسب و کارها به جز مشاغل ضروری تعطیل هستند، اما کسب و کارهای آنلاین می توانند در مدت قرنطینه دوهفته ای کماکان به فعالیت خود ادامه دهند.
تکلیف چهار شرکت بورسی و همه تولیدکنندگان یک محصول در بورس کالا
نماد برتر- شورای رقابت با صدور مصوبه ای در راستای تنظیم بازار، چهار شرکت بورسی و همه تولیدکنندگان اسلاک واکس را مکلف به عرضه ۱۰۰ درصدی در بورس کالا کرد .
قیمت برنج، روغن و کره وابسته به ارز است
نماد برتر- دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: در صورت تصویب نهایی مصوبه تهاتر بدهی، بانک یا دستگاه پول ستان اجازه ندارد اقدامی حقوقی یا اجرایی علیه واحدهای تولیدی طلبکار از دستگاههای دولتی یا نهادهای عمومی انجام و یا محدودیت هایی علیه واحد تولیدی اعمال کند.
رشد عرضه‌ها در بورس کالا، بازارها را متعادل می‌کند
نماد برتر- احمد راستینه نماینده مردم «شهرکرد، بن و سامان» در مجلس معتقد است با طرح کمیسیون صنایع مجلس، عرضه کالاها در بورس افزایش می یابد و تعادل به بازارها برمی گردد.
تضاد نامه ۲۵ پژوهشگر با اقتصاد کلان و اثر مخرب که بر سهم اولی ها گذاشت
نماد برتر- یک کارشناس، نامه ۲۵ پژوهشگر مبنی بر نسبت عمده مشکلات روز اقتصاد به بورس را در تضاد با اقتصاد کلان خواندو گفت: رونق بورس باعث کاهش سفته بازی و هدایت پس‌اندازها می شود.
گوشی‌های لوکس ۵ درصد نیاز بازار است/امکان جلوگیری از واردات موبایل ۳۰۰ یورویی با همتا
نماد برتر- به گفته کارشناسان کل صنعت لوازم خانگی کشور، سالانه یک میلیارد یورو ارز می‌خواهد و ۲۵ درصد این ارز برای گوشی‌های لوکس که از نظر تعدادی فقط ۵ درصد نیاز بازار است، اختصاص یافته، در چنین شرایطی این بستر در سامانه همتا وجود دارد که از فعال‌سازی گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو که از طریق مسافری یا تجاری وارد می‌شوند، جلوگیری شود.
دستورالعمل ۹ ماده ایی شوراى رقابت برای عرضه ورق گرم فولادی در بورس کالا
نماد برتر- دستورالعمل ۹ ماده ایی تنظیم بازار ورق گرم فولادی از سوی شوراى رقابت با الزام کلیه تولیدکنندگان به عرضه در بورس کالا و سقف قیمت آزاد ابلاغ شد.
دلایل کمبود روغن در بازار تبریز چیست؟
نماد برتر- نائب رئیس اتاق اصناف تبریز گفت: باتوجه به این‌که مواداولیه روغن نباتی وارداتی است، جهش قیمت ارز، وجود تحریم‌ها و عدم تخصیص ارز مهمترین عامل کمبود این گروه کالایی در بازار است.
سقوط بازار نفت،۲ درصد در یک روز
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه با افت بسیار شدیدی همراه شد در حالی که افزایش میزان مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا و افزایش تعداد مرگ و میر ناشی از این ویروس، نگرانی ها را نسبت به آینده اقتصادی دنیا بیشتر کرد.
تشدید نظارت بر بازار روغن خوراکی
نماد برتر- معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت اعلام کرد که بازرسی‌ها در هفته جاری بر روغن خوراکی، نهاده های دامی، مرغ، سیمان و انواع تایر متمرکز شده است.
پیش بینی کاهش قیمت ارز در روزهای آینده
نماد برتر- یک فعال بازار ارز ضمن مثبت خواندن تاثیر اقدامات اخیر بر بازار ارز، وضعیت این بازار در روزهای آتی را کاهشی پیش بینی می‌کرد.